FAQ

Waarmee kunnen we je helpen?

Ik heb een probleem met mijn wifiverbinding.

Volg onderstaande stappen.

  1. Hoe is de WiFi verbinding in de buurt van je modem?
    Geen verbinding
    Ga naar stap 2.
    Zwak signaal
    Ga naar stap 4.
    Goed signaal
    Ga naar stap 3.
  2. Brandt de WiFi LED op de modem?
    Ja
    Ga naar stap 3.
    Nee
    Schakel WiFi in op je modem en test opnieuw.
    Niet opgelost? Ga naar stap 3.
  3. Is de WiFi verbinding correct geconfigureerd op je PC/tablet?
    Ja
    Ga naar stap 6.
    Nee
    Controleer het wachtwoord van je WiFi verbinding op je modem. Stel het wachtwoord van de WiFi verbinding in op je PC of tablet.
    Opgelet! Laptops hebben vaak een knop om WiFi in- en uit te schakelen.
    Niet opgelost? Sluit een kabel aan en ga naar Wat als de internetverbinding via kabel niet werkt?
  4. Heb je het WiFi kanaal al gewijzigd?
    Ja
    Ga naar stap 5.
    Nee
    Wijzig het WiFi kanaal en test opnieuw.
    Niet opgelost? Ga naar stap 5.
  5. Zijn er storende elementen in de buurt van je modem (en de gewenste plaats van ontvangst)?

    Plaats de modem niet in een kast of nabijheid van grote metalen voorwerpen of dikke muren (vooral met gewapend beton). Voor een optimaal signaal, kan je de modem wat hoger plaatsen en zorgen dat deze vrij staat.

    Plaats elektrische apparatuur ver uit de buurt van je modem (vb. dect-telefoons, babyfoons, magnetrons, hallogeenlampen…).

    Ja
    Verwijder de storende elementen waar mogelijk en test opnieuw.
    Niet opgelost? Contacteer onze klantendienst.
    Nee
    Niet opgelost? Contacteer onze klantendienst.
  6. Doet het probleem zich enkel voor wanneer je toestel verder van de modem verwijderd is?
    Ja
    Het probleem ligt dan aan de afstand tussen de modem en je toestel of de invloed van factoren binnenhuis die het WiFi signaal verzwakken. Hiervoor zijn 3 oplossingen:
    • Plaats het toestel dichter bij de modem.
    • Sluit een netwerkkabel (RJ45) aan tussen de computer en de modem.
    • Installeer een Wi-Fi versterker. Wi-Fi versterkers kan je aankopen in elektronica winkels. Deze zijn doorgaans eenvoudig zelf te installeren. Plaats deze ergens in het midden tussen de modem en computer om de afstand te overbruggen.
    Nee

Als het probleem nog niet opgelost is, controleer dan via mijn.scarlet in het tabblad Facturen en betalingen of één van je facturen misschien niet betaald is. Het is mogelijk dat je verbinding geblokkeerd werd door een onbetaalde rekening.

Heb je na het controleren van al deze stappen nog steeds een probleem, contacteer dan onze klantendienst via ons contactformulier of bel ons op het nummer 02 275 27 27.