Hoe activeer of deactiveer ik een betaling via domiciliëring?

Wanneer je gebruik maakt van een domiciliëring, dan is jouw factuur altijd op tijd betaald met de juiste informatie. Je hebt dus minder kans op problemen met de betaling door onjuiste informatie, en bijgevolg zullen je geen herinneringskosten aangerekend worden. Een ander voordeel is dat je niet elke maand manueel een overschrijving moet uitvoeren.

Een betaling via domiciliëring activeren

  • Meld je aan op mijn.scarlet.
  • Klik op het tabblad Facturen en betalingen.
  • Klik aan de rechterkant op Domiciliëring activeren.

Vul de naam van de rekeninghouder en het IBAN-rekeningnummer in voor de rekening waarmee je de betaling wilt uitvoeren en klik op Bewaren.

Wanneer je aanvraag verwerkt is ontvang je SEPA-mandaat via e-mail. Dit mandaat is de toelating die je geeft aan Scarlet om het bedrag van je facturen automatisch te debiteren van je rekening.

Opgelet: Zolang je de vermelding “betaling via domiciliëring” niet op je factuur ziet, moet je je facturen via overschrijving blijven betalen.

Een betaling via domiciliëring deactiveren

  • Meld je aan op mijn.scarlet.
  • Klik op het tabblad Facturen en betalingen.
  • Klik aan de rechterkant op Domiciliëring wijzigen.
  • Klik nu op Verwijder om je domiciliëring uit te schakelen.

Opgelet: van zodra je op verwijder klikt zal je rekening niet meer automatisch in mindering worden gebracht. Je moet vanaf dan opnieuw via overschrijving betalen.