FAQ

Waarmee kunnen we je helpen?

Wat zijn de herinneringskosten en hoe deze te vermijden?

Herinneringskosten zijn administratieve kosten die aan je gefactureerd zijn wanneer je rekening niet op tijd betaald is. Een factuur is op tijd betaald wanneer de betaling op onze rekening aankomt voor het verstrijken van de betalingstermijn. Wij sturen je 4 herinneringen voordat je diensten worden beperkt of geblokkeerd.

Eerste herinnering

De eerste herinnering is gratis en volgt bijna onmiddellijk na de uiterste betaaldatum van je factuur. Deze wordt per SMS of per brief gestuurd (indien we niet beschikken over je gsm-nummer).

Tweede herinnering

Bij de tweede herinnering sturen wij je een brief om de betaling van je openstaande facturen te vragen. Wanneer je deze brief ontvangt, zal een administratieve kost van € 7,50 aangerekend worden op je volgende factuur.

Derde herinnering

Als je na de tweede herinnering niet reageert, ontvangt je een derde brief waarin wij vragen om de onbetaalde facturen te betalen, anders worden je diensten geblokkeerd. In aanvulling op deze brief zal een herinneringkost van 10€ worden toegevoegd op je volgende factuur.

Vierde herinnering

De vierde herinnering gebeurt via SMS, wij raden je aan om de onbetaalde factuuren te betalen zodra je de SMS hebt ontvangen. Je betaling moet behandeld worden door je bank en door onze systemen. Indien je niet reageert op de vierde herinnering, zullen je diensten geblokkeerd worden. Als je het afgelopen jaar slechts één keer vergeetachtig bent geweest, blijft je internetverbinding wel beschikbaar, maar dan met een lagere snelheid.

Opgelet! De vierde herinnering kan enkel verstuurd worden indien wij beschikken over een geldig GSM-nummer. Zorg er dus voor dat je contactgegevens in je klantenzone correct zijn. Surf naar mijn.scarlet en meld je aan met je gebruikersnaam en je wachtwoord om je gegevens te controlleren.

Advies om herinneringkosten te vermijden

Het lijkt misschien evident, maar onze eerste tip om herinneringskosten te vermijden is om je factuur voor de uiterste betaaldatum te betalen.

Een tweede tip, als je vaak vergeet je rekening te betalen, is om te betalen via domiciliëring. Als je daarvoor kiest, wordt je factuur automatisch door Scarlet aan je bank aangeboden 14 dagen voor de uiterste betaaldatum. Er is dus geen kans dat een herinneringskost in rekening wordt gebracht.

Hoe kan ik een domiciliëring activeren?