Er verandert wat
bij Scarlet!

In de loop van de maand november 2020 zal Scarlet haar IT-systemen vernieuwen om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren en om een totaal nieuwe ervaring aan onze klanten aan te bieden.

Wat verandert er concreet voor jou?

Je nieuwe klantenzone mijn.scarlet

Je klantenzone zal intuïtiever zijn en meer mogelijkheden bieden. Naast de mogelijkheid om je producten te configureren, je facturen en verbruik te raadplegen, je contactgegevens te wijzigen, je waarschuwingen in te stellen, een verhuizing te plannen of een domiciliëring te activeren, kan je nu ook je afspraken voor een interventie beheren, problemen melden of de communicaties raadplegen die Scarlet je toestuurt. We hopen dat je deze nieuwe interface net zo leuk vindt als wij!

Je nieuwe my scarlet app

Een van vernieuwingen van de my scarlet-app is dat je je vaste en mobiele verbruik vanuit één enkele toepassing zal kunnen bekijken. Ook de bedragen van je laatste 3 facturen zal je er kunnen terugvinden. We hebben de applicatie meteen ook een verfrissende nieuwe look gegeven. Let op: de huidige applicatie zal niet meer werken vanaf 21/11. Je zal dus de nieuwe versie moeten downloaden.

Je nieuwe factuur

Je facturen zullen begrijpelijker en duidelijker zijn. Voor vaste producten word je niet meer aangerekend voor de komende maand, maar voor de afgelopen maand. Dit geeft je een beter zicht op wat je in een bepaalde periode verbruikt hebt. Naast deze verandering wijzigt ook het uiterlijk van de factuur om de leesbaarheid te verhogen. Door de wijzigingen kan het zijn dat je je volgende factuur wat later ontvangt.

De omschakeling naar de nieuwe systemen zal deze gevolgen hebben

Vanaf 23 november
  • Onze klantendienst is weer open. Onze medewerkers zullen uiteraard nog even moeten wennen aan de nieuwe systemen. Het is dus mogelijk dat de verwerking van je aanvraag meer tijd in beslag neemt gedurende de eerste dagen.
  • Je vernieuwde klantenzone mijn.scarlet is toegankelijk en de nieuwe mobiele applicatie my scarlet is beschikbaar in de App Store en in de Google Play Store. Activeer eerst je account om aan te kunnen melden.
  • Je kan weer opties bestellen, je abonnement aanpassen of een herstelling inplannen.
  • Je volgende factuur zal een nieuw design hebben. Het zou kunnen dat je je volgende factuur daardoor wat later ontvangt.
  • Je kan opnieuw een verhuis aanvragen. Als je al een verhuis had aangevraagd tijdens de afgelopen weken, dan contacteren we je vanaf 25/11 om een afspraak te maken.
  • Je kan vanaf nu weer een nieuwe simkaart aanvragen. Als je al een vervanging had aangevraagd tijdens de afgelopen weken, dan zal je je nieuwe kaart ontvangen vanaf 25/11.
  • Je klantnummer is veranderd van formaat. Om je nieuwe klantnummer te kennen vervang je eenvoudigweg de “S” van je huidig klantnummer door een “1”. Was je klantnummer bijvoorbeeld S1234567, dan is je nieuwe klantnummer 11234567.

Vragen? Raadpleeg onze FAQ