Samen sterk met Scarlet

Zoals je weet, zijn Scarlet en Proximus gefuseerd om hun krachten beter te bundelen. Dat brengt tal van technische en juridische aanpassingen mee. Zo krijgt je maandelijkse aanrekening een nieuwe look en werden je gegevens overgezet naar de informaticasystemen van Proximus. Een nieuwe MyScarlet, die online of via de nieuwe app beschikbaar is, zal je helpen je producten en diensten beter te beheren.

Wat verandert er?

  • Een nieuwe MyScarlet app (je huidige MyScarlet app zal niet langer werken na je overzetting)
  • Een nieuwe IBAN-rekening waarop je de betaling kunt uitvoeren - BE82 2100 0008 8968.
  • De facturatieperiode.
  • Privacybeleid.
  • Internationale bel- en roamingkosten voor mobiele telefoons.
  • Een nieuwe look voor je factuur

Je nieuwe MyScarlet biedt meer

Je huidige MyScarlet app zal niet meer werken na je overzetting. Je moet dus de nieuwe versie downloaden.

Maak nu kennis met je nieuwe MyScarlet: online of door je nieuwe app te downloaden. MyScarlet werd in een volledig nieuw jasje gestopt dat je nog meer functies biedt om je aanrekeningen te controleren, je producten te beheren en je verbruik op te volgen.

NEW!
new payment statement

Download de nieuwe MyScarlet app, die herken je aan het nieuwe icoon: ons rode logo op een witte achtergrond.

old payment statement

Je huidige MyScarlet app zal niet meer werken na je overzetting. Je kan deze zonder zorgen verwijderen van je telefoon.

Download MyScarlet via Google PlayNew window of Apple StoreNew window of ga naar scarlet.be/MyScarlet

Hoe ga ik naar MyScarlet?

Na de overzetting van je gegevens ontvang je een communicatie die uitlegt hoe je op MyScarlet kan inloggen : ofwel door een nieuw paswoord in te geven, ofwel door een nieuw account aan te maken.

Heb je dit bericht niet ontvangen? Weet je niet welke optie bij jou past? Beide login-mogelijkheden leggen we hieronder uit. We raden je aan om eerst een nieuw wachtwoord proberen in te stellen. Als het niet lukt, kan je eens je je nieuwe factuur ontvangen hebt, een nieuwe account aan maken.

Optie 1 : Nieuw wachtwoord instellen

  • Ga naar www.scarlet/myscarlet of open de nieuwe app om in te loggen
  • Kies de optie Inloggen
  • Voer je MyScarlet e-mailadres
  • Voer geen wachtwoord in, maar klik op de link "Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten".
  • Volg de procedure om je account te activeren

Optie 2 : Nieuw account aanmaken

Lukt optie 1 niet, probeer dit dan opnieuw als je je nieuwe factuur ontvangt. Deze bevat je persoonlijke activeringscode op de eerste pagina, onder de QR-code. Zodra je deze code hebt, kies je de optie 'Registreren' en volg je de instructies om je te registreren.

  • Ga naar www.scarlet.be/myscarlet of in de nieuwe app
  • Kies de optie ‘Registreren’
  • Volg dan de instructies om je te registreren en voer je activeringscode in wanneer deze gevraagd wordt

Waarmee komt deze nieuwe periode overeen?

Je abonnement slaat op de lopende maand (vanaf de eerste dag van de maand tot en met de laatste). Het totale bedrag omvat:

  • het bedrag van je abonnementen voor de lopende maand;
  • het eventuele verbruik buiten het abonnement van de vorige maand (gegevens, gesprekken, sms'en).

Waarom is het bedrag van je factuur/aanrekening anders dan normaal?

De allereerste factuur die je krijgt, maakt de brug tussen het oude en het nieuwe systeem. Deze bijzondere factuur omvat:

  • de nog te factureren dagen van de vorige maand;
  • je abonnement voor de lopende maand, van de eerste tot de laatste dag van de maand;
  • je eventuele verbruik buiten het abonnement van de vorige maand.

Voorbeeld (de bedragen zijn inclusief btw):
Tot nu toe ontving mevrouw X haar Scarlet- factuur voor haar Scarlet Mobile Red-abonnement elke 20e van de maand.
Op 20 september heeft mevrouw X haar factuur logischerwijs ontvangen.
Deze had betrekking op de periode van 20 augustus tot 19 september, d.w.z. het bedrag van het maandelijkse abonnement voor haar Scarlet Mobile Red: 8,00 EUR.
Om de brug naar het nieuwe systeem te maken, heeft mevrouw X op 15 oktober een nieuwe factuur ontvangen met het saldo van de dagen van september, van de 20e tot de 30e, plus het abonnementsgeld voor oktober, van de eerste tot de laatste dag van de maand.
Samengevat: op 15 oktober slaat het totaal te betalen bedrag op een ongebruikelijke en unieke periode van 21 september tot 31 oktober, namelijk 2,67 EUR + 8,00 EUR.

Exemple décompte Scarlet

De allereerste factuur die je krijgt, maakt de brug tussen het oude en het nieuwe systeem. Deze bijzondere factuur omvat:

  • je abonnement voor de lopende maand, van de eerste tot de laatste dag van de maand;
  • je eventuele verbruik buiten het abonnement van de vorige maand.

Voorbeeld (de bedragen zijn inclusief btw):
Tot nu toe ontving mevrouw X haar Scarlet- factuur voor haar Scarlet Mobile Red-abonnement elke 20e van de maand.
Op 20 september heeft mevrouw X haar factuur logischerwijs ontvangen.
Deze had betrekking op de periode van 5 september tot 4 oktober, d.w.z. het bedrag van het maandelijkse abonnement voor zijn Scarlet Mobile Red: 8,00 EUR.
Om de brug naar het nieuwe systeem te maken, heeft mevrouw X op 15 oktober een nieuwe factuur ontvangen met het saldo van de dagen van september, van de 20e tot de 30e, plus het abonnementsgeld voor oktober, van de eerste tot de laatste dag van de maand.
Samengevat: op 15 oktober slaat het totaal te betalen bedrag op een ongebruikelijke en unieke periode van 21 september tot 31 oktober, namelijk 2,67 EUR + 8,00 EUR.

Exemple décompte Scarlet

Alles weer bij het oude

Wees gerust, vanaf de maand daarna zie je weer je gebruikelijke abonnementsgeld voor de periode vanaf de eerste dag van de maand tot en met de laatste.

Hoe ontvang je je factuur/aanrekeningen?

Je ontvangt je Scarlet-facturen momenteel per e-mail en/of sms of met de post.

Wil je ze anders ontvangen? Maak een keuze:

  • via e-mail en/of sms, pdf-formaat;
  • met de post;
  • nieuw, via Zoomit, pdf-formaat in je Internet Banking. Je kunt ze daar meteen betalen.

Je kunt de manier om je aanrekening te ontvangen wijzigen via MyScarlet.

Ben je klant bij Scarlet en Proximus?

Het is zo eenvoudig:

  • met je Proximus+ login kun je verbinding maken met zowel de nieuwe MyScarlet app als de Proximus+ app
  • je Scarlet-producten zijn ook zichtbaar in de Proximus+ app
  • je zal je Scarlet-factuur op dezelfde manier ontvangen als je Proximus-factuur. Als je bijvoorbeeld je Proximus-factuur per e-mail ontvangt, zal dit nu ook het geval zijn voor de Scarlet-factuur, zelfs als je ze vroeger per sms ontving.

Heb je vragen?

Bel Scarlet op het nummer 02 275 27 27. We staan voor je klaar van maandag tot vrijdag van 9 tot 20 uur, en op zaterdag van 9 tot 17 uur.