Je nummer overdragen

Je vaste lijn overdragen

Ja, dit is perfect mogelijk. Je kiest dan tijdens de registratie van je Scarlet abonnement voor nummeroverdracht en geeft de gegevens van je huidige operator in.

Opgelet, het is belangrijk dat je het telefoonabonnement bij je huidige operator niet opzegt. Anders zal Scarlet je telefoonnummer niet kunnen overdragen. Scarlet zegt je telefoonabonnement bij de huidige operator op. Alle andere abonnementen (internet of televisie) dien je wel zelf op te zeggen.

Sinds 5 december 2023 is het niet meer mogelijk om een tweede vast telefoonnummer te bestellen.
Voor vragen over je tweede vaste lijn, neem je contact op met onze klantendienstNieuw venster .

Nee. De toekenning van een nieuw nummer gebeurt automatisch. Je kan dus niet zelf je telefoonnummer kiezen.

Neem contact op met onze klantendienstNieuw venster .

We hebben hiervoor onderstaande gegevens nodig:

  • Je Scarlet klantnummer
  • Je contactgegevens (gsm, e-mailadres)
  • Je huidige vaste telefoonnummer
  • Het klantnummer bij je huidige operator

Dit is afhankelijk van je huidige operator.

Ben je momenteel Proximus klant?

Het kan tot 5 werkdagen duren alvorens de nummeroverdracht voltooid is. Gedurende deze periode kan je echter wel nog bellen en oproepen ontvangen via je Proximus telefoonlijn. Je sluit je telefoontoestel voorlopig nog aan op het Proximus aansluitpunt en eens de nummeroverdracht voltooid is, sluit je het telefoontoestel aan op de groene Phone 1 uitgang achteraan de modem.

Ben je momenteel klant bij een andere operator?

Dan gebeurt de nummeroverdracht in de meeste gevallen op de dag van de installatie door de Scarlet technieker. Deze sluit dan onmiddellijk je telefoontoestel aan op de groene Phone 1 uitgang achteraan de modem.

Je kan maximaal 1 vaste telefoonnummers bestellen per Scarlet abonnement.

Je mobiele nummer overdragen

Wanneer je een Scarlet Mobile-abonnement besteld, kunt je kiezen voor de overdracht van je bestande nummer. Indien je kiest voor een overdracht, vragen we je nummer aan ons door te geven tezamen met extra informatie van je huidige provider.

Welke informatie hebben wij nodig?

Dit is afhankelijk van de formule dat je hebt bij je provider:

Voor een herlaadkaart: we hebben het simkaartnummer dat gekoppeld is aan je nummer nodig. Je kan dit terugvinden op het document waarop je je simkaart hebt ontvangen. Anders kan je de simkaart uit je telefoon halen. Het nummer is hier vaak opgeschreven.

Voor een abonnement: we hebben het klantnummer dat gekoppeld is aan je nummer of je simkaartnummer nodig. Je klantnummer staat vermeld op je factuur.

Waarop moet ik opletten?

Je nummer moet actief blijven tijdens de hele overdrachtsprocedure. We kunnen geen nummer overnemen als dit niet meer actief is. Als je je nummer te vroeg hebt opgezegd, vraag dan aan je provider om het nummer te heractiveren op een herlaadkaart en geef ons je simkaart nummer door.

Wat gebeurt er met mijn abonnement bij mijn huidige provider als ik kies voor nummeroverdracht?

Wanneer je nummer volledig actief is op het Scarlet-netwerk, sturen we onmiddellijk een opzeggingsaanvraag naar je provider. Dit hoef je dus zelf niet meer te doen.

De overdracht van het mobiele nummer duurt meestal 48 uur na de activering van je Scarlet simkaart. Tijdens de overdracht kunt je je nummer blijven gebruiken op de SIM-kaart van je huidige operator. Opgelet: de overstapprocedure wordt pas gestart als je je Scarlet simkaart activeert, dus vergeet niet de instructies te volgen op de brief waarmee je je simkaart hebt ontvangen?