Wanneer je een Scarlet Mobile-abonnement besteld, kunt je kiezen voor de overdracht van je bestande nummer. Indien je kiest voor een overdracht, vragen we je nummer aan ons door te geven tezamen met extra informatie van je huidige provider.
Welke informatie hebben wij nodig?
Dit is afhankelijk van de formule dat je hebt bij je provider:
Voor een herlaadkaart: we hebben het simkaartnummer dat gekoppeld is aan je nummer nodig. Je kan dit terugvinden op het document waarop je je simkaart hebt ontvangen. Anders kan je de simkaart uit je telefoon halen. Het nummer is hier vaak opgeschreven.
Voor een abonnement: we hebben het klantnummer dat gekoppeld is aan je nummer of je simkaartnummer nodig. Je klantnummer staat vermeld op je factuur.
Waarop moet ik opletten?
Je nummer moet actief blijven tijdens de hele overdrachtsprocedure. We kunnen geen nummer overnemen als dit niet meer actief is. Als je je nummer te vroeg hebt opgezegd, vraag dan aan je provider om het nummer te heractiveren op een herlaadkaart en geef ons je simkaart nummer door.
Wat gebeurt er met mijn abonnement bij mijn huidige provider als ik kies voor nummeroverdracht?
Wanneer je nummer volledig actief is op het Scarlet-netwerk, sturen we onmiddellijk een opzeggingsaanvraag naar je provider. Dit hoef je dus zelf niet meer te doen.