Deze FAQ-pagina is voor klanten die zich vóór 12/07/2023 bij Scarlet hebben geabonneerd. Als je klant bent geworden op of na 12/07/2023, raadpleeg dan deze FAQ.
Mijn verbruik onder controle houden op Android
Er zijn 3 verschillende manieren om je dataverbruik te controleren:
- De my scarlet-app: De eenvoudigste manier om je dataverbruik te controleren is met de my scarlet-app die je via de Play Store kunt downloaden. Indien je na de installatie van de app problemen ondervindt, bezoek dan onze pagina Ik heb een vraag over de my scarlet-app . Let wel op, want deze app blokkeert je dataverbruik niet indien je je inbegrepen volume opgebruikt hebt.
- De mijn.scarlet-klantenzone: Je kan je verbruik
raadplegen via de klantenzone mijn.scarlet. Via mijn.scarlet heb je de mogelijkheid je waarschuwingen in te stellen voor een abonnement door te klikken op de knop Instellingen in het tabblad Overzicht.
Opgelet: deze waarschuwingen blokkeren je verbruik niet. - Je smartphone: Aangezien je een Androidtoestel gebruikt heb je sinds Androidversie 4.0 (Ice Cream Sandwich) de mogelijkheid om je verbruik rechtstreeks vanaf je smartphone te controleren. Je kan er een datalimiet instellen zodat je toestel niet meer verbruikt dan toegelaten in je abonnement. Stel ook je facturatiedatum in zodat de periode op je toestel gelijkloopt met je facturatieperiode bij Scarlet. Om een datalimiet in te kunnen stellen moet je mobiele data uiteraard actief zijn. Ga hiervoor naar Instellingen > Verbindingen > Gegevensverbruik en activeer Mobiele gegevens. Het onderdeel Factuurcyclus zou nu beschikbaar moeten zijn
Wanneer je op Factuurcyclus hebt geklikt, dan heb je de mogelijkheid om een datalimiet in te instellen door Gegevenslimiet instellen in te schakelen.
Opgelet: Het kan zijn dat je dataverbruik op je toestel niet helemaal overeenkomt met wat wij berekenen. Om onaangename verrassingen te vermijden raden we je aan om een lagere limiet op je toestel in te stellen dan wat inbegrepen is in je mobiel abonnement.
Het is ook in dit scherm dat je een facturatieperiode kan instellen zodat dit gelijkt loopt met je facturatieperiode bij Scarlet. In onderstaand voorbeeld, hebben we de periode zo ingesteld dat deze op de 15e van de maand begint. Het verbruik wordt dus elke 15e van de maand op nul gezet.
Het is ook mogelijk om een waarschuwing in te stellen wanneer de ingestelde limiet overschreden is.
Opgelet: deze waarschuwing blokkeert je mobiele data niet uit.
Meer info vind je op de supportpagina’s van Android .