Ga naar de e-mailinstellingen van jouw computer en volg deze stappen :
- Typ Configuratiescherm in de zoekbalk van jouw computer.
- Zoek en open het pictogram Mail/Mail.
- Klik in het zojuist geopende venster op Mailaccounts...
- Selecteer in het venster Accountinstellingen de Scarlet-account die aangepast moet worden (
xxxxx@scarlet.be
), en selecteer vervolgens Wijzigen (3e optie boven de lijst met accounts). - Breng in het venster Account bewerken de volgende wijzigingen aan:
- Vervang de parameters voor inkomende en uitgaande servers :
- Als je POP gebruikt
- Inkomende server
- URL :
pop.scarlet.be
- Port :
995
- Encryptiemethode :
SSL/TLS
- URL :
- Uitgaande server
- URL :
relay.scarlet.be
- Port :
587
(de oude nummers zijn over het algemeen poorten25
of465
) - Encryptiemethode :
STARTTLS
- URL :
- Inkomende server
- Als je IMAP gebruikt
- Inkomende server
- URL :
imap.scarlet.be
- Port :
993
- Encryptiemethode :
SSL/TLS
- URL :
- Uitgaande server
- URL :
relay.scarlet.be
- Port :
587
(de oude nummers zijn over het algemeen poorten25
of465
) - Encryptiemethode :
STARTTLS
- URL :
- Inkomende server
- Als je POP gebruikt
- Als de optie beschikbaar is voor je uitgaande server, vink "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" aan, en vervolgens "Dezelfde instellingen gebruiken als de server voor inkomende e-mail".
- Vervang de parameters voor inkomende en uitgaande servers :
- Controleer in de verbindingsinstellingen dat uw gebruikersnaam uw Scarlet e-mailadres is, met de domeinnaam, en niet uw alias.
Bekijk deze Outlook-video voor stapsgewijze begeleiding.