Ontvang je nog het oude factuurtype? Dan zit je goed! Zo niet, kies de juiste FAQ.

Hoe activeer of deactiveer ik een domiciliëring?

Als je gebruik maakt van een domiciliëring, dan is je factuur altijd op tijd en met de juiste bankgegevens betaald. Zo worden vergissingen met onjuiste betaalgegevens vermeden en hoef je dus geen herinneringskosten te betalen. Bovendien hoef je niet elke maand manueel een betaling via overschrijving in te geven.

Een domiciliëring activeren
  • Meld je aan op mijn.scarlet.
  • Klik op het tabblad Facturen en betalingen.
  • Klik aan de rechterkant op Domiciliëring activeren.
    How_activate_deactivate1_NL
  • Vul de naam van de rekeninghouder en het IBAN-nummer in van de rekening waarmee je de betaling wilt uitvoeren en klik op Bewaren.
    How_activate_deactivate2_NL
  • Wanneer je aanvraag verwerkt is ontvang je SEPA-mandaat via e-mail. Dit mandaat is de toelating die je geeft aan Proximus om het bedrag van je facturen automatisch van je rekening af te houden.
    Opgelet: zolang je de vermelding Betaling via domiciliëring niet op je factuur ziet, moet je je facturen via overschrijving blijven betalen.
    How_activate_deactivate3_NL

Een domiciliëring deactiveren
  • Meld je aan op mijn.scarlet.
  • Klik op het tabblad Facturen en betalingen.
  • Klik aan de rechterkant op Domiciliëring wijzigen.
    How_activate_deactivate4_NL
  • Klik nu op Verwijder om je domiciliëring te annuleren.
    Opgelet: zodra de domiciliëring is gedeactiveerd, wordt je factuur niet meer automatisch betaald. Je moet dus opnieuw via overschrijving betalen.
    How_activate_deactivate5_NL