= ! @ %

Hoe ons te contacteren ? Hulp en vragen

Hulp nodig?

Klant worden bij Scarlet en van provider veranderen

Met Easy Switch

Kies je voor Easy Switch dan doen wij het nodige om je internet of tv-abonnement op te zeggen bij je vorige operator na de installatie van je Scarlet-product. Je moet hiervoor zelf niets meer ondernemen. Zo geniet je in alle rust van je producten bij Scarlet.

Meer info

Door een opzegbrief te versturen

Kies je voor deze optie dan dien je je contract schriftelijk op te zeggen bij je huidige provider. Hulp nodig, dan bezorgen wij je alle nodige informatie.

Meer info

Om gebruik te maken van Easy Switch geef je Scarlet de unieke Easy Switch-referentie door. Deze referentie moet tijdens de bestelling ingevoerd worden wanneer je dit ziet:
Stap 4 van de order

Je vindt deze referentie op de factuur, de welkomstbrief of in de online klantomgeving van je huidige operator.

Opgelet! Easy Switch regelt enkel de overdracht van je internet of tv-producten.

  • Als je tegelijkertijd nummers die gekoppeld zijn aan je huidig abonnement wilt overdragen of opzeggen dan moet je dit duidelijk aangeven op deze pagina.
    Door je vaste telefoonnummers door te geven, zorg je ervoor dat ze óf overgedragen worden naar Scarlet óf opgezegd worden. Inderdaad, sommige operatoren bieden geen vaste telefoniedienst aan zonder een internetaansluiting ben hen. Bestaat de mogelijkheid wel om de vaste telefoniedienst te behouden, dan zal je een nieuw contract moeten aangaan bij hen.
  • Wil je de aan je huidige internet of tv-abonnement gekoppelde gsm-nummers ook overdragen naar Scarlet? Vraag dan eerst je vaste dienst aan. Hierna kun je een aanvraag doen om je gsm-nummers over te dragen naar Scarlet Tijdens die bestelling zal je ook de overdracht van je gsm-nummers kunnen aanvragen.
  • Wil je de aan je huidige internet of tv-abonnement gekoppelde gsm-nummers opzeggen dan moet je dit specifiek aangeven op deze pagina. Door je gsm-nummers door te geven, zorg je ervoor dat ze opgezegd worden bij je vorige operator.

Hoe dan ook, de Easy Switch-procedure ontslaat je niet van je contractuele verplichtingen ten aanzien van je vorige leverancier. Bijvoorbeeld hardware, indien dit een verplichting is bij je oude operator zal je hen de apparaten (modem, decoder, etc.) moeten terugbezorgen. Indien je ook een toestel aankocht in koppelverkoop (bv. smartphone, tablet, TV,...), mag de operator voor de resterende contractduur een vergoeding vragen voor de restwaarde van het toestel. Raadpleeg je factuur om de resterende contractduur te kennen en de aflossingstabel gevoegd bij je contract om de restwaarde van je toestel te kennen. Je hebt ook de verplichting eventuele opzegvergoedingen te betalen die gefactureerd zullen worden door je vorige operator, alsook (gerechtvaardigde) onbetaalde facturen verbonden aan je verbruik vóór de migratie van je diensten naar Scarlet.

Lees ook onze FAQ over de opzegmodaliteiten.

  1. Download hier de voorbeeldbrief (Word document).
    Vul de gevraagde velden in en druk de brief af. Nadien dien je hem enkel nog te ondertekenen.
  2. Verstuur de brief via de post naar je huidige operator. Hieronder vind je de adresgegevens van de meeste operatoren:

Proximus

Ter attentie van de Klantendienst
Koning Albert II-laan 27
1030 Brussel

Telenet

Ter attentie van de Klantendienst
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen

SFR

Ter attentie van de Klantendienst
Tweekerkenstraat 26
1000 Brussel

Base

Ter attentie van de Klantendienst
Neerveldstraat 105
1200 Brussel

Voo

Ter attentie van de Klantendienst
Rue Jean Jaurès 46
4430 Ans

EDPnet

Ter attentie van de Klantendienst
Van Landeghemstraat 20
9100 Sint Niklaas

Billi

Ter attentie van de Klantendienst
Vrijheidweg 4
3700 Tongres

TéléSAT

Ter attentie van de Klantendienst
Boite postale 41
1410 Waterloo

TV VLAANDEREN

Ter attentie van de Klantendienst
Postbus 12250
1930 Zaventem

Orange

Ter attentie van de Klantendienst
Bourgetlaan 3
1140 Evere Belgique

Cybernet

Ter attentie van de Klantendienst
Rue Pierre Michaux 59
4683 Vivegnis

Digiweb

Ter attentie van de Klantendienst
South Center Titanium, de Etage
Square Marcel Broodthaer 8
1060 Brussel

United Telecom

Ter attentie van de Klantendienst
Wingepark 5B bus 302
3110 Rotselaar

Indien de naam en het adres van je huidige operator niet voorkomt in bovenstaand overzicht, gelieve dit dan op één van de voorgaande rekeningen of facturen van je huidige operator op te zoeken.

Belangrijk om weten!
  • Je bent zelf verantwoordelijk om je abonnement bij je huidige operator op te zeggen. Niemand anders kan dit in jouw plaats doen.
  • Wacht met het versturen van je opzegging tot wanneer je Scarlet-abonnement helemaal opgeleverd is.
  • Je hebt het recht om je abonnement op elk moment – zonder opzegperiode – op te zeggen.
  • Opgelet! Indien je een contract van bepaalde duur had gesloten en deze opzegt binnen zes maanden na de inwerkingtreding van het contract, mag de operator een penaliteit aanrekenen (maximum de abonnementsgelden die je nog zou moeten betalen tot aan de zesde maand). Voor een opzegging nadien kan er nooit een penaliteit aangerekend worden.
  • Indien je ook een toestel aankocht in koppelverkoop (bv. smartphone, tablet, TV,..), mag de operator voor de resterende contractduur een vergoeding vragen voor de restwaarde van het toestel.
  • Raadpleeg je factuur om de resterende contractduur te kennen en de aflossingstabel gevoegd bij je contract om de restwaarde van je toestel te kennen.

Je Scarlet-abonnement opzeggen ...

Indien je je huidig Scarlet-abonnement wil opzeggen, bel ons op het nummer 02 275 27 27. We leggen je vervolgens persoonlijk de procedure uit.

Présentation

Scarlet is een telecommunicatieprovider die zich richt op consumenten met oog voor de beste prijs-kwaliteitverhouding. Scarlet biedt vaste en mobiele telefoniediensten, internetverbindingen en digitale televisie. Meer info

My scarlet App

Controleer gratis je scarlet postpaid-verbruik via je smartphone.

Beschikbaar voor iPhone en Android