Klant worden bij Scarlet en van provider veranderen
Met Easy Switch
Kies je voor Easy Switch dan doen wij het nodige om je internet of tv-abonnement op te zeggen bij je vorige operator na de installatie van je Scarlet-product. Je moet hiervoor zelf niets meer ondernemen. Zo geniet je in alle rust van je producten bij Scarlet.
Door een opzegbrief te versturen
Kies je voor deze optie dan dien je je contract schriftelijk op te zeggen bij je huidige provider. Hulp nodig, dan bezorgen wij je alle nodige informatie.
- Download hier de voorbeeldbrief(application/msword, 45 KB)
Vul de gevraagde velden in en druk de brief af. Nadien dien je hem enkel nog te ondertekenen. - Verstuur de brief via de post naar je huidige operator. Hieronder vind je de adresgegevens van de meeste operatoren:
Proximus
Ter attentie van de Klantendienst Koning Albert II-laan 27
1030 Brussel
Telenet
Ter attentie van de Klantendienst Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
SFR
Ter attentie van de Klantendienst Tweekerkenstraat 26
1000 Brussel
Base
Ter attentie van de Klantendienst Neerveldstraat 105
1200 Brussel
Voo
Ter attentie van de Klantendienst Rue Jean Jaurès 46
4430 Ans
EDPnet
Ter attentie van de Klantendienst
Van Landeghemstraat 20
9100 Sint Niklaas
Billi
Ter attentie van de Klantendienst Vrijheidweg 4
3700 Tongres
TeleSAT
Ter attentie van de Klantendienst Boite postale 41
1410 Waterloo
TV VLAANDEREN
Ter attentie van de Klantendienst Postbus 12250
1930 Zaventem
Orange
Ter attentie van de Klantendienst Bourgetlaan 3
1140 Evere Belgique
Cybernet
Ter attentie van de Klantendienst Rue Pierre Michaux 59
4683 Vivegnis
Digiweb
Ter attentie van de Klantendienst
South Center Titanium, de Etage
Square Marcel Broodthaer 8
1060 Brussel
United Telecom
Ter attentie van de Klantendienst
Wingepark 5B bus 302
3110 Rotselaar
Indien de naam en het adres van je huidige operator niet voorkomt in bovenstaand overzicht, gelieve dit dan op één van de voorgaande rekeningen of facturen van je huidige operator op te zoeken.
Belangrijk om weten!
Je bent zelf verantwoordelijk om je abonnement bij je huidige operator op te zeggen. Niemand anders kan dit in jouw plaats doen.
Wacht met het versturen van je opzegging tot wanneer je Scarlet-abonnement helemaal opgeleverd is.
Je hebt het recht om je abonnement op elk moment – zonder opzegperiode – op te zeggen.
Opgelet! Indien je een contract van bepaalde duur had gesloten en deze opzegt binnen zes maanden na de inwerkingtreding van het contract, mag de operator een penaliteit aanrekenen (maximum de abonnementsgelden die je nog zou moeten betalen tot aan de zesde maand). Voor een opzegging nadien kan er nooit een penaliteit aangerekend worden.
Indien je ook een toestel aankocht in koppelverkoop (bv. smartphone, tablet, TV,..), mag de operator voor de resterende contractduur een vergoeding vragen voor de restwaarde van het toestel.
Raadpleeg je factuur om de resterende contractduur te kennen en de aflossingstabel gevoegd bij je contract om de restwaarde van je toestel te kennen.
Je Scarlet-abonnement opzeggen ...
Indien je je huidig Scarlet-abonnement wil opzeggen raadpleeg dan ons FAQ-artikel Hoe zeg ik een abonnement op via mijn.scarlet? Daar leggen we de te volgen procedure uit.