Deze FAQ-pagina is voor klanten die zich vóór 12/07/2023 bij Scarlet hebben geabonneerd. Als je klant bent geworden op of na 12/07/2023, raadpleeg dan deze FAQ.
Ik heb een probleem met de wifi
Volg onderstaande stappen.
1. Hoe is de wifiverbinding in de buurt van je modem?
- Geen verbinding
Ga naar stap 2. - Zwak signaal
Ga naar stap 4. - Goed signaal
Ga naar stap 3.
2. Brandt de wifi-LED op de modem?
- Ja
Ga naar stap 3. - Nee
Schakel wifi in op je modem en test opnieuw.
Niet opgelost? Ga naar stap 3.
3. Is de wifiverbinding correct geconfigureerd op je PC/tablet?
- Ja
Ga naar stap 6. - Nee
Controleer het wachtwoord van je wifiverbinding op je modem. Stel het wachtwoord van de wifiverbinding in op je PC of tablet.
Opgelet! Laptops hebben vaak een knop om wifi in en uit te schakelen.
Niet opgelost? Wat als de internetverbinding via kabel niet werkt?
4. Heb je het wifikanaal al gewijzigd?
- Ja
Ga naar stap 5. - Nee
Wijzig het wifikanaal en test opnieuw.
Niet opgelost? Ga naar stap 5.
5. Zijn er storende elementen in de buurt van je modem (en de gewenste plaats van ontvangst)? Plaats de modem niet in een kast of nabijheid van grote metalen voorwerpen of dikke muren (vooral met gewapend beton). Voor een optimaal signaal, kan je de modem wat hoger plaatsen en zorgen dat deze vrij staat. Plaats elektrische apparatuur ver uit de buurt van je modem (vb. dect-telefoons, babyfoons, magnetrons, hallogeenlampen...).
- Ja
Verwijder de storende elementen waar mogelijk en test opnieuw.
Niet opgelost? Contacteer onze klantendienst. - Nee
Niet opgelost? Contacteer onze klantendienst.
6. Doet het probleem zich enkel voor wanneer je toestel verder van de modem verwijderd is?
- Ja
Het probleem ligt dan aan de afstand tussen de modem en je toestel of de invloed van factoren binnenhuis die het WiFi signaal verzwakken. Hiervoor zijn 3 oplossingen:- Plaats het toestel dichter bij de modem.
- Sluit een netwerkkabel (RJ45) aan tussen de computer en de modem.
- Installeer een wifiversterker. Wifiversterkers kan je aankopen in elektronica winkels. Deze zijn doorgaans eenvoudig zelf te installeren. Plaats deze ergens in het midden tussen de modem en computer om de afstand te overbruggen.
- Nee
Als het probleem nog niet opgelost is, controleer dan via mijn.scarlet in het tabblad Facturen en betalingen of één van je facturen misschien niet betaald is . Het is mogelijk dat je verbinding geblokkeerd werd door een onbetaalde rekening.
Heb je na het controleren van al deze stappen nog steeds een probleem, contacteer ons dan.