Deze FAQ-pagina is voor klanten die zich vóór 12/07/2023 bij Scarlet hebben geabonneerd. Als je klant bent geworden op of na 12/07/2023, raadpleeg dan deze FAQ.
Er is een probleem met de vaste lijn
Volg onderstaande stappen.
- Brandt de DSL LED op de modem constant?
- Ja
Ga naar stap 2. - Nee
Controleer je bekabeling .
Niet opgelost? Contacteer onze klantendienst.
- Ja
- Brandt de Phone (1 of 2) LED op de modem constant?
- Ja
Ga naar stap 3. - Nee
Ga naar stap 4.
Niet opgelost? Contacteer onze klantendienst.
- Ja
- Is het telefoontoestel aangesloten op de Phone 1 (of 2) poort achteraan de modem? Indien je slechts één telefoontoestel hebt, maak dan altijd gebruik van de Phone 1 poort.
- Nee
Sluit het telefoontoestel aan op de Phone 1 poort achteraan de modem en test opnieuw.
Niet opgelost? Ga naar stap 4. - Ja
Ga naar stap 4.
- Nee
- Herstart je modem.
- Haal de stroomkabel uit de modem en sluit deze opnieuw aan. Wacht tot alle LEDs opnieuw branden.
- Niet opgelost? Ga naar stap 5.
- Voer een reset naar fabrieksinstellingen uit van je modem.
- Hoe reset ik mijn modem naar fabrieksinstellingen?
- Opgelet! Na een reset gaan je draadloze instellingen verloren. Klik hier om je modem, computer en draadloze apparaten opnieuw te configureren.
Als het probleem nog niet opgelost is, controleer dan via MyScarlet in het tabblad Facturen en betalingen of één van je facturen misschien niet betaald is . Het is mogelijk dat je verbinding geblokkeerd werd door een onbetaalde rekening.
Heb je na het controleren van al deze stappen nog steeds een probleem, contacteer ons dan.