Update van Scarlet-mailboxen

Zoals je weet, slaan Scarlet en Proximus de handen in elkaar. Je Scarlet-mailbox wordt overgezet naar de informaticasystemen van Proximus. Eind januari krijg je access tot een nieuwe, efficiëntere mailbox.

Gegevens zijn gegevens

We zijn verplicht om elke eigenaar van een e-mailaccount te identificeren. Zonder volledige en actuele gegevens wordt de toegang tot je Scarlet e-mailadres in eind januari definitief verwijderd. 

Wanneer zal de verandering plaatsvinden?

Opgelet, in tegenstelling tot onze vorige communicate, zal de wijziging plaatsvinden tussen 21/01/2025 en 23/01/2025.

Wat kan je verwachten?

  • OPGELET ! Om te connecteren op de nieuwe mailbox moet je voortaan je paswoord en email adres gebruiken, niet je gebruikersnaam
  • De inhoud van je mailbox wordt automatisch overgezet
  • Je profiteert van een nieuwe webinterface met kalender en taakbeheer
  • Als je de webinterface gebruikt, heb je vanaf dan 1024 MB opslagruimte

Maak je verbinding via POP/IMAP? Pas je verbindingsinstellingen aan!

Vóór 1 maart 2025 moeten gebruikers die verbinding maken via POP/IMAP hun verbindingsparameters aanpassen.
De procedure hangt af van jouw Mail Client :

Ga naar de e-mailinstellingen van jouw computer en volg deze stappen :

  1. Typ Configuratiescherm in de zoekbalk van jouw computer.
  2. Zoek en open het pictogram Mail/Mail.
  3. Klik in het zojuist geopende venster op Mailaccounts...
  4. Selecteer in het venster Accountinstellingen de Scarlet-account die aangepast moet worden (xxxxx@scarlet.be), en selecteer vervolgens Wijzigen (3e optie boven de lijst met accounts).
  5. Breng in het venster Account bewerken de volgende wijzigingen aan:
    1. Vervang de parameters voor inkomende en uitgaande servers :
      • Als je POP gebruikt
        • Inkomende server
          • URL : pop.scarlet.be
          • Port : 995
          • Encryptiemethode : SSL/TLS
        • Uitgaande server
          • URL : relay.scarlet.be
          • Port : 587 (de oude nummers zijn over het algemeen poorten 25 of 465)
          • Encryptiemethode : STARTTLS
      • Als je IMAP gebruikt
        • Inkomende server
          • URL : imap.scarlet.be
          • Port : 993
          • Encryptiemethode : SSL/TLS
        • Uitgaande server
          • URL : relay.scarlet.be
          • Port : 587 (de oude nummers zijn over het algemeen poorten 25 of 465)
          • Encryptiemethode : STARTTLS
    2. Als de optie beschikbaar is voor je uitgaande server, vink "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" aan, en vervolgens "Dezelfde instellingen gebruiken als de server voor inkomende e-mail".
  6. Controleer in de verbindingsinstellingen dat uw gebruikersnaam uw Scarlet e-mailadres is, met de domeinnaam, en niet uw alias.

Bekijk deze Outlook-video voor stapsgewijze begeleiding.

Ga naar de instellingen van jouw Gmail mailbox :

  1. Klik op Alle instellingen weergeven.
  2. Ga naar het tabblad Accounts en importeren.
  3. Selecteer bij de optie Andere e-mailaccounts raadplegen het Scarlet-account dat moet worden aangepast (xxxxx@scarlet.be):
    1. Vervang de parameters voor inkomende en uitgaande servers :
      • Als je POP gebruikt
        • Inkomende server
          • Url: pop.scarlet.be
          • Port: 995
          • Encryptiemethode: SSL/TLS
        • Uitgaande server
          • Url: relay.scarlet.be
          • Port: 587 (de oude nummers zijn over het algemeen poorten 25 of 465)
          • Encryptiemethode: STARTTLS
      • Als je IMAP gebruikt
        • Inkomende server
          • Url: imap.scarlet.be
          • Port: 993
          • Encryptiemethode: SSL/TLS
        • Uitgaande server
          • Url: relay.scarlet.be
          • Port: 587 (de oude nummers zijn over het algemeen poorten 25 of 465)
          • Encryptiemethode: STARTTLS
    2. Als de optie beschikbaar is voor je uitgaande server, vink "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" aan, en vervolgens "Dezelfde instellingen gebruiken als de server voor inkomende e-mail".
  4. Controleer in de verbindingsinstellingen dat uw gebruikersnaam uw Scarlet e-mailadres is, met de domeinnaam, en niet uw alias.

Ga naar de e-mailinstellingen van jouw computer en volg deze stappen:

  1. Zoek naar Mail in de werkbalk van jouw Mac-computer.
  2. Selecteer Voorkeuren in het vervolgkeuzemenu.
  3. Selecteer in de linker zijbalk het Scarlet account dat aangepast moet worden (xxxxx@scarlet.be).
  4. Klik op Accountinformatie.
  5. Zoek de “Incoming Mail Server” en “Outgoing Mail Server” instellingen om de volgende wijzigingen aan te brengen:
    1. Vervang de parameters voor inkomende en uitgaande servers:
      • Als je POP gebruikt
        • Inkomende server
          • Url: pop.scarlet.be
          • Port: 995
          • Encryptiemethode: SSL/TLS
        • Uitgaande server
          • Url: relay.scarlet.be
          • Port: 587 (de oude nummers zijn over het algemeen poorten 25 of 465)
          • Encryptiemethode: STARTTLS
      • Als je IMAP gebruikt
        • Inkomende server
          • Url: imap.scarlet.be
          • Port: 993
          • Encryptiemethode: SSL/TLS
        • Uitgaande server
          • Url: relay.scarlet.be
          • Port: 587 (de oude nummers zijn over het algemeen poorten 25 of 465)
          • Encryptiemethode: STARTTLS
    2. Als de optie beschikbaar is voor je uitgaande server, vink "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" aan, en vervolgens "Dezelfde instellingen gebruiken als de server voor inkomende e-mail".
  6. Controleer in de verbindingsinstellingen dat uw gebruikersnaam uw Scarlet e-mailadres is, met de domeinnaam, en niet uw alias.

Ga naar jouw mail- en telefooninstellingen door deze stappen te volgen:

  1. Open de Samsung Email app.
  2. Klik op het vervolgkeuzemenu met opties en klik op het pictogram Instellingen.
  3. Klik op het Scarlet-account dat moet worden aangepast (xxxxx@scarlet.be).
  4. Ga naar de onderkant van de pagina en klik op Serverinstellingen om de volgende wijzigingen aan te brengen:
    1. Vervang de parameters voor inkomende en uitgaande servers:
      • Als je POP gebruikt:
        • Inkomende server
          • Url: pop.scarlet.be
          • Port: 995
          • Encryptiemethode: SSL/TLS
        • Uitgaande server
          • Url: relay.scarlet.be
          • Port: 587 (de oude nummers zijn over het algemeen poorten 25 of 465)
          • Encryptiemethode: STARTTLS
      • Als je IMAP gebruikt:
        • Inkomende server
          • Url: imap.scarlet.be
          • Port: 993
          • Encryptiemethode: SSL/TLS
        • Uitgaande server
          • Url: relay.scarlet.be
          • Port: 587 (de oude nummers zijn over het algemeen poorten 25 of 465)
          • Encryptiemethode: STARTTLS
    2. Als de optie beschikbaar is voor je uitgaande server, vink "Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist" aan, en vervolgens "Dezelfde instellingen gebruiken als de server voor inkomende e-mail".
  5. Controleer in de verbindingsinstellingen dat uw gebruikersnaam uw Scarlet e-mailadres is, met de domeinnaam, en niet uw alias.

Bekijk deze Youtube-video om deze stappen te zien.

Wil je jouw e-mails overbrengen?

Ben je nog Scarlet klant, dan kan je jouw e-mails automatisch doorsturen totdat je email account wordt afgesloten. Ga voor meer informatie naar onze FAQ's. Als je geen Scarlet klant meer ben, is automatisch overbrengen niet beschikbaar.

Vind alle informatie op onze FAQs:

Mijn e-mail | Scarlet
Webmail | Scarlet