Deze FAQ-pagina is voor klanten die zich vóór 12/07/2023 bij Scarlet hebben geabonneerd. Als je klant bent geworden op of na 12/07/2023, raadpleeg dan deze FAQ.
Hoe activeer ik mijn simkaart?
Plaats de simkaart niet meteen in je toestel wanneer je deze via de post ontvangt. Je moet je simkaart eerst nog activeren.
Er zijn 2 verschillende manieren om dit te doen.
Via je klantenzone mijn.scarlet:
- Meld je aan op mijn.scarlet.
- Klik op het tabblad Overzicht en ga naar beneden tot je je mobiel abonnement ziet.
- Geef de activatiecode in die je terugvindt op de brief die met je simkaart verstuurd werd. Klik daarna op Activeren.
Telefonisch:
- Bel het gratis nummer 0800 84 444 (vanaf eender welk toestel).
- Druk 1 voor Nederlands.
- Geef de activatiecode in die je terugvindt op de brief die met je simkaart verstuurd werd, en sluit af met een hekje (#).
Als je gekozen hebt om je bestaand nummer te behouden kan de activatie van je simkaart tot 2 werkdagen in beslag nemen. Wacht tot het netwerk bij je huidige operator op je gsm-toestel wegvalt alvorens je de Scarlet-simkaart in je toestel plaatst.
Als je koos voor een nieuw nummer, plaats dan de simkaart in je toestel. Van zodra je nummer actief is, sturen we je een sms om te bevestigen dat je nummer actief is.
Je pin- en pukcode vind je op de houder van je simkaart.