Controleer je verbruik

  • Meld je aan op MyScarlet.
  • Klik op het tabblad Overzicht en ga naar beneden tot je je internetabonnement ziet.
  • Klik nu op het tabblad waarvoor je je verbruik wil raadplegen (Digitale tv, Internet, Vaste telefonie,...).

Overview_Trio_simple_NL

Waarom is mijn internetverbruik zichtbaar?

Scarlet behoudt zich het recht om je downloadsnelheid te beperken van zodra je je inbegrepen surfvolume hebt overschreden.

Waarom hanteert Scarlet een snelheidsbeperking van de downloadsnelheid?

Om iedereen een kwalitatieve toegang tot het netwerk te geven voor de laagste prijs heeft Scarlet een Fair Use Policy in het leven geroepen. Wanneer het maandelijks inbegrepen volume overschreden wordt, zal de snelheid verlaagd worden. Deze verlaagde snelheid is echter voldoende om te surfen, te mailen en video's te bekijken.

Hoe kan ik mijn downloadsnelheid op een zo hoog mogelijk niveau houden?

Je hebt de mogelijkheid om een optie te activeren via MyScarlet waarmee je aan de maximumsnelheid kan blijven surfen:

Hoe kan ik extra sufvolume bestellen voor Scarlet Internet Poco?Nieuw venster

Krijg ik een waarschuwing wanneer ik mijn surfvolume overschrijd?

We verwittigen je via sms en/of e-mail als je je downloadvolume overschrijdt. Op MyScarlet kan je je waarschuwingen beheren.

Wanneer wordt de teller weer op nul gezet?

Je teller wordt op nul gezet bij de start van je nieuwe facturatieperiode.

Je hebt de mogelijkheid om je verbruik te raadplegen via de mijn.scarlet klantenzone of via de my scarlet app.

Mijn verbruik raadplegen via de mijn.scarlet klantenzone
  • Meld je aan op mijn.scarlet.
  • Klik op het tabblad Overzicht en ga naar beneden tot je het product ziet waarvoor je je verbruik wilt raadplegen.
  • Hier zie je een overzicht van het verbruik dat niet inbegrepen is in je bundel (in euro), het aantal gebruikte belminuten en sms’en, en je beschikbare datavolume. Heb je een abonnement met onbeperkte belminuten? Dan blijft de voortgangsbalk altijd gevuld.
    Order_volume_1_FR
  • Om een meer gedetailleerd zicht te krijgen van je verbruik, klik op het tabblad Verbruik. Je kan je zoekopdracht verfijnen met de beschikbare filters.
    Usage_default_NL
Mijn verbruik raadplegen via de my scarlet applicatie

Download de my scarlet app via de Play Store (Android) of App Store (iOS) en volg de instructies. Voor meer info, raadpleeg ons artikel Ik heb een vraag over de my scarlet applicatieNieuw venster .

Krijg ik een waarschuwing als ik mijn surfvolume overschrijd?

Je ontvangt een sms en/of e-mail wanneer je je maandelijks inbegrepen surfvolume bijna bereikt hebt. Je hebt de mogelijkheid om de waarschuwingen aan te passen via de knop Instellingen in het tabblad Overzicht.
Opgelet: deze waarschuwingen blokkeren je mobiele data niet.

Wanneer wordt mijn beschikbaar surfvolume gereset?

De teller voor je surfvolume wordt op nul gezet aan het begin van je facturatieperiode. Deze periode is aangegeven in het begin van je factuur.

Wordt mijn verbruik in real-time aangerekend?

Nee, je verbruik wordt niet in real-time aangerekend.

  • Meld je aan op mijn.scarlet.
  • Klik op het tabblad Verbruik.
    Usage_explanation_NL
    1. Schakel alle filters uit, behalve Oproepen.
    2. Wens je de details terug te vinden van verbruik dat je reeds is aangerekend, vink dan Gefactureerd aan. Indien niet, vink dan Nog niet gefactureerd aan.
    3. Je kan ook datums opgeven om enkel gesprekken van een bepaalde periode terug te vinden.
    4. Heb je meerdere telefoonnummers, kies dan het nummer waarvan je de oproepen wenst te zien in Nummer.
    5. Klik op het vergrootglas om te zoeken.
  • Je vindt nu de details van alle gesprekken terug.
  • Indien je deze lijst wilt bijhouden, dan kan je deze downloaden met behulp van de knop Exporteren onderaan de pagina.
  • Meld je aan op mijn.scarlet.
  • Klik op het tabblad Verbruik.
  • Vink Nog niet aangerekend aan.
    Not_yet_billed_NL
  • Je kan dit overzicht ook raadplegen via Facturen en betalingen. Klik hier op de knop Niet aangerekend verbruik.
    Not_yet_billed2_NL
    Via deze knop kom je rechtstreeks in het overzicht van je Verbruik en is het vakje Nog niet aangerekend reeds aangevinkt.
  • Meld je aan op MyScarlet.
  • Klik op het tabblad Facturen en betalingen.
  • Klik op Details verbruik naast de factuur waarvan je het verbruik wenst te raadplegen.

Je krijgt nu een nieuwe pagina met een overzicht van je verbruik tijdens de gekozen facturatieperiode.

Je kan je zoekopdracht verfijnen door deze velden in te vullen:

  • Oproepen: Als deze optie geselecteerd is zie je oproepen die uitgevoerd werden vanaf je vaste lijn en/of gsm-nummer.
  • SMS: Als deze optie geselecteerd is zie je de sms'en die verstuurd werden.
  • MMS: Als deze optie geselecteerd is zie je de mms'en die verstuurd werden.
  • Data: Als deze optie geselecteerd is zie je je dataverbruik voor je gsm-nummer.
  • Andere: Als deze optie geselecteerd is zie je je verbruik voor premiumnummers of mobiele betalingen.

Heb je genoeg informatie?


Nee, ik heb meer hulp nodig
Ja, bedankt!