Ontvang je nog het oude factuurtype? Dan zit je goed! Zo niet, kies de juiste FAQ.

Hoe verloopt de installatie door de technieker?

De technieker zal voor deze bij je langs komt je aansluiting activeren in de telefooncentrale in je buurt.

Indien dit noodzakelijk of nog niet aanwezig is, zal de technieker een telefooncontact plaatsen of vervangen. Op dit telefooncontact wordt de modem aangesloten. De modem wordt in principe van of afstand geconfigureerd, maar indien dit nodig is, zal de technieker deze manueel configureren.

Ben je internet klant?

  • Indien je gebruik maakt van draadloos internet, vergeet dan zeker niet van aan de technieker te vragen van je te helpen met de configuratie van draadloos internet.

Ben je klant voor vaste telefonie?

  • Indien je voordien Proximus klant was en je hebt gevraagd van je bestaand nummer over te dragen, dan kan het enkele dagen duren alvorens de overdracht van je nummer gebeurd is. Scarlet zegt zelf je telefoonaansluiting bij Proximus op na de overdracht van je nummer, het is belangrijk dat je dit niet zelf doet. Alle andere producten dien je wel zelf op te zeggen bij Proximus eens je Scarlet aansluiting geïnstalleerd is.
  • Indien je een nieuw nummer hebt aangevraagd of je hebt gevraagd van je bestaand nummer over te dragen van een andere operator dan Proximus, dan is Scarlet telefoonaansluiting dezelfde dag nog actief.

Ben je TV klant?

  • Vergeet dan zeker niet van de technieker te vragen van je helpen met het universeel maken van je afstandsbediening, zodat je hiermee ook je TV toestel kan bedienen.
  • Indien je een 2de decoder wenst voor een 2de TV toestel, dan vraag je dit best onmiddellijk tijdens de installatie.
  • Om de TV aansluiting te realiseren is het in bepaalde gevallen noodzakelijk van een draadloze oplossing aan te kopen. De technieker zal je hier verder over informeren.