Consulter la page en Français

Deze website maakt gebruik van cookies

Cookies stellen ons in staat om inhoud en advertenties te personaliseren, social media-functionaliteit aan te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. We delen ook informatie over het gebruik van onze website met onze social media-, reclame- en analysepartners, die deze informatie kunnen combineren met andere informatie die jij aan hen verstrekt hebt of die zij verzameld hebben tijdens jouw gebruik van hun diensten. Raadpleeg onze Cookie Policy voor meer informatie.
Noodzakelijke cookies helpen onze website of app bruikbaar te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde zones van de website of de app te activeren. Zonder deze cookies kan een website of app niet naar behoren werken. Daarom kunnen ze ook niet geweigerd worden.

FAQ Hoe kunnen we jou helpen?

Ik heb een probleem met de WiFi.

Volg onderstaande stappen.

1. Hoe is de WiFi verbinding in de buurt van je modem?

  • Geen verbinding
    Ga naar stap 2.
  • Zwak signaal
    Ga naar stap 4.
  • Goed signaal
    Ga naar stap 3.

2. Brandt de WiFi LED op de modem?

  • Ja
    Ga naar stap 3.
  • Nee
    Schakel WiFi in op je modem en test opnieuw.

    Niet opgelost? Ga naar stap 3.

3. Is de WiFi verbinding correct geconfigureerd op je PC/tablet?

4. Heb je het WiFi kanaal al gewijzigd?

5. Zijn er storende elementen in de buurt van je modem (en de gewenste plaats van ontvangst)?Plaats de modem niet in een kast of nabijheid van grote metalen voorwerpen of dikke muren (vooral met gewapend beton). Voor een optimaal signaal, kan je de modem wat hoger plaatsen en zorgen dat deze vrij staat.Plaats elektrische apparatuur ver uit de buurt van je modem (vb. dect-telefoons, babyfoons, magnetrons, hallogeenlampen...).

  • Ja
    Verwijder de storende elementen waar mogelijk en test opnieuw.
    Niet opgelost? Contacteer onze klantendienst.
  • Nee
    Niet opgelost? Contacteer onze klantendienst.

6. Doet het probleem zich enkel voor wanneer je toestel verder van de modem verwijderd is?
Ja
Het probleem ligt dan aan de afstand tussen de modem en je toestel of de invloed van factoren binnenhuis die het WiFi signaal verzwakken. Hiervoor zijn 3 oplossingen:
o Plaats het toestel dichter bij de modem.
o Sluit een netwerkkabel (RJ45) aan tussen de computer en de modem.
o Installeer een Wi-Fi versterker. Wi-Fi versterkers kan je aankopen in elektronica winkels. Deze zijn doorgaans eenvoudig zelf te installeren. Plaats deze ergens in het midden tussen de modem en computer om de afstand te overbruggen.
Nee

Als het probleem nog niet opgelost is, controleer dan via mijn.scarlet in het tabblad Facturen en betalingen of één van je facturen misschien niet betaald is. Het is mogelijk dat je verbinding geblokkeerd werd door een onbetaalde rekening.

Heb je na het controleren van al deze stappen nog steeds een probleem, contacteer dan onze klantendienst via ons contactformulier of bel ons op het nummer 02 275 27 27.

Heeft het je geholpen?
Dank u voor uw antwoord.

Je hebt het antwoord op je vraag niet gevonden?