Indicatoren in verband met de kwaliteit van de dienst

Overeenkomstig de beslissing van het BIPT van 3 april 2008 ter toepassing van artikel 113 van de wet van 13 juni 2005 betreffende de elektronische communicatie, deelt Scarlet de volgende indicatoren mede.

Dienst Indicator Gegevens S1 2014 Gegevens S2 2014 Gegevens S1 2015 Gegevens S2 2015
Vast Internet Naleving van de aangekondigde datum 85.8% 90.1% 95.9% 94.0%
Vast Internet Storingspercentage 6.18% 9.09% 11.53% 11.43%
Vast Internet Termijn voor de opheffing van een storing 18.2 uren 19.7 uren 17.6 uren 27.0 uren
Vaste Telefonie Naleving van de aangekondigde datum 85.8% 90.1% 95.9% 94.0%
Vaste Telefonie Storingspercentage 6.18% 9.09% 11.53% 11.43%
Vaste Telefonie Termijn voor de opheffing van een storing 37.1 uren 21.1 uren 17.9 uren 27.0 uren
Mobiele telefonie- en mobiele internetdienst Blocking Rate @ Busy Hour  Checked zeer goed Checked zeer goed Checked zeer goed Checked zeer goed
Mobiele telefonie- en mobiele internetdienst Dropped Call Rate @ Day  Checked zeer goed Checked zeer goed Checked zeer goed Checked zeer goed

Opmerkingen / verduidelijkingen

Internetdienst Scarlet Internet

Naleving van de aangekondigde (en eventueel met de abonnee afgesproken) datum voor de levering van de dienst
Verhouding tussen het aantal nagekomen aangekondigde termijnen en het totale aantal aangekondigde termijnen, vermenigvuldigd met 100. Er wordt geen rekening gehouden met de gevallen waarin de aangekondigde datum niet kon worden nagekomen wegens niet-naleving van een overeenkomst door de abonnee of het niet verlenen van toegang tot de apparatuur van de abonnee op het afgesproken tijdstip.

Storingspercentage
Verhouding tussen het aantal geldige foutmeldingen door geabonneerden aan de aanbieder en het totale aantal toegangslijnen tijdens de observatieperiode, vermenigvuldigd met 100.

Termijn voor de opheffing van een storing (gemiddelde termijn)
De gemiddelde termijn tussen de geldige storingsmelding door de geabonneerde bij de aanbieder en het ogenblik waarop de dienst is hersteld en opnieuw normaal werkt. De gevallen waarbij de herstelling afhangt van een afspraak tussen de aanbieder en de abonnee worden niet in rekening gebracht. Ook de gevallen die toegang tot apparatuur van de abonnee hebben vereist en waarvoor de abonnee geen toegang heeft verleend op het geplande ogenblik, worden uitgesloten.

Openbare vaste telefoniedienst

Naleving van de aangekondigde (en eventueel met de abonnee afgesproken) datum voor de levering van de dienst
Verhouding tussen het aantal nagekomen aangekondigde termijnen en het totale aantal aangekondigde termijnen, vermenigvuldigd met 100. Er wordt geen rekening gehouden met de gevallen waarin de aangekondigde datum niet kon worden nagekomen wegens niet-naleving van een overeenkomst door de abonnee of het niet verlenen van toegang tot de apparatuur van de abonnee op het afgesproken tijdstip.

Storingspercentage
Verhouding tussen het aantal geldige foutmeldingen door geabonneerden aan de aanbieder en het totale aantal toegangslijnen tijdens de observatieperiode, vermenigvuldigd met 100

Termijn voor de opheffing van een storing (gemiddelde termijn)
De gemiddelde termijn tussen de geldige storingsmelding door de geabonneerde bij de aanbieder en het ogenblik waarop de dienst is hersteld en opnieuw normaal werkt. De gevallen waarbij de herstelling afhangt van een afspraak tussen de aanbieder en de abonnee worden niet in rekening gebracht. Ook de gevallen die toegang tot apparatuur van de abonnee hebben vereist en waarvoor de abonnee geen toegang heeft verleend op het geplande ogenblik, worden uitgesloten.

Mobiele telefonie- en mobiele internetdienst

Blocking Rate @ Busy Hour (blokkeringskans van de oproepen op het piekuur)

Dropped Call Rate @ Day (verbrekingskans van de oproepen per dag)