= ! @ %

Hoe ons te contacteren ? Hulp en vragen

Hulp nodig?

Laatste bijgewerkt : 06/02/2015

Oplossingen voor gebruikers met een beperking of handicap

Scarlet levert haar standaard producten aan iedereen die erom vraagt, zo ook aan gebruikers met een beperking of handicap.

Mits gebruik te maken van gepaste hulpmiddelen in functie van de handicap (aangepaste GSM, aangepaste computer,..), kunnen onze producten ook door deze doelgroep gebruikt worden. Specifieke hulpmiddelen of toestellen voor personen met beperkingen of een handicap worden niet aangeboden of geleverd door Scarlet. Deze dienen aangeschaft bij gespecialiseerde leveranciers en/of organisaties. Die leveranciers staan ook in voor een correcte installatie en werking van het door hen geleverde product.

Applicaties bestemd voor gebruik door personen met een handicap worden niet aangeboden, omdat Scarlet geen apparatuur aanbiedt.

Tariefplannen voor doven en slechthorenden

Mobiel:

Er zijn geen specifieke tariefplannen.
Onze standaard producten worden aangeboden.

Productnaam :RED, HOT of CHILI.

Afhankelijk hoeveel je belt, surft of Sms’jes stuurt, kies je een van deze drie producten.

Vaste telefonie

Er zijn geen specifieke tariefplannen.
Onze standaard producten worden aangeboden.

productnaam = Trio

in een pack met internet en TV voor 39 euro per maand.

productnaam = internet & telefonie

in een pack met alleen internet voor 39 euro per maand.

Vaste telefonie omvat:
Gratis bellen naar vaste nummers in daluren,

Opties:

forfait voor bellen naar vast in piekuren (24/24h) 5 euro per maand
forfait voor bellen naar mobiel (24/24h) 10 euro per maand
forfait voor bellen naar internationaal(daluren) 5 euro per maand

Tariefplannen voor blinden en slechtzienden

Mobiel:

Er zijn geen specifieke tariefplannen.
Onze standaard producten worden aangeboden.

Productnaam :RED, HOT of CHILI.

Afhankelijk hoeveel je belt, surft of Sms’jes stuurt, kies je een van deze drie producten.

Vaste telefonie

Er zijn geen specifieke tariefplannen.
Onze standaard producten worden aangeboden.

productnaam = Trio

in een pack met internet en TV voor 39 euro per maand.

productnaam = internet & telefonie

in een pack met alleen internet voor 39 euro per maand.

Vaste telefonie omvat:

Gratis bellen naar vaste nummers in daluren,

Opties:

forfait voor bellen naar vast in piekuren (24/24h) 5 euro per maand
forfait voor bellen naar mobiel (24/24h) 10 euro per maand
forfait voor bellen naar internationaal(daluren) 5 euro per maand

Sociaal tarief

Sociaal tarief voor pack internet en telefonie
Opmerking: Scarlet biedt geen Sociaal tarief voor mobiel en TV.
Zie ook de website van het BIPT.

Wie?

Voor personen met een beperking

Voor personen met een beperking van minstens 66 % en 18 jaar geworden zijn.

De verkrijger mag:
alleen wonen
samenwonen met maximum 2 personen die geen familie zijn.
samenwonen met bloed- of aanverwanten van de 1ste graad (echtgenoot, echtgenote, vader, moeder, schoonouders, kinderen, schoonkinderen) of 2de graad (broers, zussen, halfbroers, halfzussen, grootouders, kleinkinderen)
in een rusthuis wonen of in een andere vorm van gemeenschappelijk leven.

De verkrijger moet:
een Scarlet-abonnement op zijn naam hebben en uitsluitend voor zijn gebruik maximum € 16.965,47 bruto per jaar verdienen voor 1 persoon, eventueel te vermeerderen met een brutojaarbedrag van € 3.140,77 per inwonende. De inkomsten van de kinderen van meer dan 18 jaar worden eveneens in aanmerking genomen. Een schoolattest zal moeten worden voorgelegd als de betrokkenen nog studeren.

Voor sommige gehoorgestoorden en mensen die een laryngectomie hebben ondergaan.

De verkrijger moet:
een gehoorverlies hebben opgelopen van minstens 70 dB voor zijn beste oor volgens de classificatie van het Internationaal Bureau voor Audiofonologie (BIAP) of een laryngectomie hebben ondergaan.

Voor personen officieel erkend als persoon die blind is geworden tijdens de oorlog.

Ouders of grootouders kunnen van het sociaal tarief genieten als hun inwonend kind of kleinkind voldoet aan een van de bovengenoemde voorwaarden voor personen met deze beperking.

Voor leefloners

Voor personen die officieel als leefloner erkend zijn en dus een bestaansminimum krijgen

De verkrijger mag:
alleen wonen
samenwonen met 1 of meer personen van meer dan 60 jaar
samenwonen met 1 of meer kinderen
samenwonen met 1 of meer van zijn kinderen of kleinkinderen met een beperking (minstens 66%) zonder leeftijdsbeperking
samenwonen met 1 of meer van zijn kleinkinderen die hun vader en moeder verloren hebben of hem zijn toevertrouwd door een gerechtelijke uitspraak, in een rusthuis wonen of in een andere vorm van gemeenschappelijk leven.

De verkrijger moet:
65 jaar geworden zijn. een Scarlet-abonnement op zijn naam hebben en uitsluitend voor zijn gebruik. maximum € 16.965,47 bruto per jaar verdienen voor 1 persoon, eventueel te vermeerderen met een bruto jaarbedrag van € 3.140,77 per inwonende. De inkomsten van de kinderen van meer dan 18 jaar worden eveneens in aanmerking genomen. Een schoolattest zal moeten worden voorgelegd als de betrokkenen nog studeren.

Wat zijn de toekenningsvoorwaarden?

Om te kunnen genieten van het sociaal tarief moet je voldoen aan de volgende voorwaarden:

Je komt in aanmerking voor sociaal tarief.
Je bent al Scarlet-abonnee of je wilt dit worden.
Je (of de persoon waarmee je samenwoont) geniet nog niet van een sociaal tarief bij een andere vaste of gsm-operator.
Er kan maar één begunstigde per gezin zijn.
Er kan maar één korting op het abonnement en één korting op de gesprekskosten per klant zijn.
Internet of vaste telefonie: het abonnement moet op jouw naam staan.
Mobiele telefonie: hiervoor biedt Scarlet geen sociale tarieven.

Hoeveel bedraagt het sociaal tarief?

Sociaal tarief korting
Wie? Maandelijkse korting op je abonnement pack internet & telefonie Maandelijkse korting op je gesprekken (vast, exclusief speciale nummers) Totaal
Personen met een beperking 8,40 € 3,10 € 11,50 €
Leefloners Geen sociaal tarief 3,10 € 3,10 €

Belangrijk! Je moet ons op de hoogte brengen van elke wijziging in de toekenningsvoorwaarden als ze daardoor niet meer van toepassing zijn. De optie sociaal tarief moet schriftelijk opgezegd worden.

Hoe kun je het sociaal tarief voor het pack internet en telefonie aanvragen?

Voor leefloners

Via het OCMW

Voor personen met een beperking

Contacteer - Scarlet : zie Contact info hieronder

Hoe verloopt de procedure?

Wij registderen je aanvraag en sturen die door ter goedkeuring naar het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie).
Het sociaal tarief start in de maand die volgt op de activering van de optie.
Je krijgt een bevestiging van Scarlet als je aanvraag is goedgekeurd.
Je krijgt een weigering van het BIPT als je aanvraag niet is goedgekeurd.
Wil je meer weten over het sociaal tarief voor internet of (mobiele) telefonie? Bel Scarlet op 02 275 27 27.

Scarlet Klantendienst ondersteuning per medium
Medium Onderwerp Via Tarief Maandag - vrijdag Zaterdag Zon en feestdagen
Telefoon Administratieve vragen of melden van een storing 02 275 27 27 Zonaal 9u tot 21u 9u tot 21u Gesloten
Telefoon Commerciële vragen: nieuwe producten of wanneer je een nieuwe of andere formule wilt toevoegen aan je huidige abonnement 0800 84 000 Gratis 9u tot 20u 9u tot 18u Gesloten
Telefoon Opzeggen 02 275 27 27 Zonaal 9u tot 21u 9u tot 21u Gesloten
Mail Alle onderwerpen vraag@scarlet.be Gratis Je ontvangt zo snel mogelijk een antwoord Je ontvangt zo snel mogelijk een antwoord Je ontvangt zo snel mogelijk een antwoord
Brief Alle onderwerpen Scarlet NV Postbus 10008, 3570 Alken Postzegel Je ontvangt zo snel mogelijk een antwoord Je ontvangt zo snel mogelijk een antwoord Je ontvangt zo snel mogelijk een antwoord
Website Alle onderwerpen klantenzone Gratis 24/7 24/7 24/7

Nooddiensten

Voor nooddiensten die ter plaatse komen
Oproepen door middel van vaste en mobiele telefoon, ook voor 'stille' oproepen
Dienst Via Tarief FAX Data
Medische spoeddiensten 100 of 112 Gratis Ook via fax Niet via sms, e-mail of internet
Brandweerdiensten 100 of 112 Gratis Ook via fax Niet via sms, e-mail of internet
Politiediensten 100 of 112 Gratis Ook via fax Niet via sms, e-mail of internet
Civiele bescherming 100 of 112 Gratis Ook via fax Niet via sms, e-mail of internet
Voor nooddiensten die van op afstand hulp bieden via vaste en mobiele telefoon, ook voor 'stille' oproepen
Dienst Via Tarief FAX data
Antigifcentrum 070 245 245 Betalend NVT Niet via fax, e-mail of internet
Zelfmoordpreventie 02 649 95 55 Betalend NVT Niet via fax, e-mail of internet
Tele-Onthaal 106 Gratis NVT Niet via fax, e-mail of internet
Kindertelefoon 102 Gratis NVT Niet via fax, e-mail of internet
Child Focus 116 000 Gratis NVT Niet via fax, e-mail of internet
Présentation

Scarlet is een telecommunicatieprovider die zich richt op consumenten met oog voor de beste prijs-kwaliteitverhouding. Scarlet biedt vaste en mobiele telefoniediensten, internetverbindingen en digitale televisie. Meer info

My scarlet App

Controleer gratis je scarlet postpaid-verbruik via je smartphone.

Beschikbaar voor iPhone en Android

Cookie policy

Scarlet gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker en aangenamer te maken en om de inhoud beter af te stemmen op uw behoeften en voorkeuren. U kan de installatie van cookies weigeren, maar dan zullen sommige onderdelen van de website niet of niet optimaal werken. Indien je onze website verder bezoekt zonder je cookie-instellingen aan te passen, gaan we er van uit dat je de installatie van cookies aanvaardt. Raadpleeg onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en de mogelijkheid om de cookies op elk moment te blokkeren.

Close