Wat moet ik doen nadat mijn nummer van Proximus naar Scarlet is overgezet?

De activatie van een telefoonnummer afkomstig van Proximus neemt wat meer tijd in beslag. De overzetting van het nummer kan pas gestart worden nadat de installatie voltooid werd. Hierdoor zal je de eerste dagen na je installatie bij Scarlet nog bellen via Proximus.

Onze technieker zal je telefoon op de aansluiting van Proximus laten in afwachting van de overdracht van je nummer. In onderstaande afbeelding tonen we hoe dit in de meeste gevallen is aangesloten. Het kan zijn dat de technieker dit op een andere manier heeft gedaan in jouw situatie.

Van zodra je nummer is overgezet mag je je telefoontoestel aansluiten op onze modem. Maar hoe weet je nu of je telefoonnummer is overgezet?

  • Als je op de website http://www.crdc.be je nummer opzoekt en je Scarlet als operator ziet.
  • Als je telefoon die nog aangesloten was op de aansluiting van Proximus niet meer werkt.
  • Als het lampje Phone 1 / Phone 2 op je modem blauw brandt.

Stel je vast dat je nummer is overgezet, maar brandt het lampje Phone1 / Phone 2 niet? Herstart dan eens je modem. Je doet dit door de schakelaar     achteraan het toestel op stand 0 te zetten, en dan meteen weer op stand 1. Is je modem volledig opgestart maar is het lampje nog altijd niet aan? Contacteer in dat geval onze klantendienst. We kijken dan voor je na wat er aan de hand is. Op https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/ kan je zien hoe je ons kan contacteren.

Brandt het lampje Phone 1 / Phone 2? Dan is je modem juist ingesteld en ben je klaar om je telefoontoestel op de modem aan te sluiten. Maak hiervoor de kabel die van je telefoon naar het aansluitpunt van Proximus gaat los. Sluit deze kabel nu aan op de groene aansluiting Phone 1 van de modem. Dit is de aansluiting die in onderstaande afbeelding is aangeduid met een groene pijl.

Heb je gekozen voor 2 telefoonnummers? Sluit dan de kabel van je tweede telefoontoestel aan op de Phone 2 aansluiting. Komen je oproepen op het verkeerd telefoontoestel uit? Verwissel dan de kabels in Phone 1 en Phone 2 van plaats. Opgelet! Als je over 1 telefoonnummer beschikt, dan is de Phone 2 poort niet actief. Je kunt dit niet gebruiken om een extra toestel aan te sluiten.

Is jouw telefoontoestel niet aangesloten op het aansluitpunt van Proximus? Volg dan de kabel die van je telefoontoestel naar het telefooncontact gaat. Maak deze kabel los aan de kant van het telefooncontact en sluit het aan op Phone 1 zoals hierboven afgebeeld. Lukt dit niet omdat er een stekker op de kabel is en je deze niet loskrijgt? Gebruik dan de meegeleverde groene kabel. Deze kan je vinden in de doos van de modem.

Meer details over vind je via ons artikel “hoe sluit ik mijn telefoontoestel aan”.